Mortal Kombat: Unchained Recenze Mortal Kombat: Unchained

Mortal Kombat: Unchained

jiri.skrampal

jiri.skrampal

17. 12. 2006 23:28

Říká vám něco zkratka MKD? Ti co zažili DOS si jistě vybaví příkaz pro tvorbu nového adresáře, politická omladina zavzpomíná na sdružení Mladých křesťanských demokratů a domácí šikulové vzpomenou na Mechanickou a Kovoobráběcí dílnu. Určitě se však najde alespoň pár jedinců, kterým se vybaví dva roky starý PS2, Xbox titul Mortal Kombat: Deception. Jde o druhý díl novodobé Mortal Kombat ságy, která se sice svojí komicky působící přehnanou brutalitou podobá původní MK sérii z minulého století, ale jinak se vyvíjí trošku jiným směrem. O MK: Deception se tu však nezmiňujeme v rámci výletu do historie bojovek, ale kvůli tomu, že je PSP titul MK: Unchained jeho takřka identickou kopií. Přejmenování hry na Unchained je jen levný marketingový trik, který má spotřebitele přesvědčit o tom, že si kupují něco skutečně nového. Bohužel tomu tak není.

Klam

O tom, že se nacházíte na starém známém území, vás přesvědčí už úvodní obrazovka a intro MK: Unchained, které je na chlup stejné jako ve zmíněném MK: Deception. Na tom, že je působivé, to však nic nemění. Jste v něm svědky souboje Shan Tsunga, Juan Chiho a boha hromu Raidena. Než se však výše zmíněná trojice stačí navzájem pozabíjet, tak je překvapí nečekaná návštěva – Onaga, pán dračí armády, který se vrátil, aby usedl na svůj trůn a převzal vládu nad světem. Tím je položen základ dalšímu MK turnaji, v němž bojují všichni proti všem o možnost utkat se s Onagou v rozhodující bitvě. Tolik tedy k příběhu hry. Pokud jste hráli MK: Deception, tak vás příběh Unchained nijak nepřekvapí, což ostatně neplatí jen o příběhu.

Bez řetězů

Abych hře nekřivdil, tak musím poznamenat, že oproti konzolové verzi přeci jenom několik novinek přináší. Předně to je několik nových bojovníků. Masakrovat protivníky tak budete i v kůži Shao Kahna, Jaxe, Kitany, nebo dvojky Frost a Blaze. Pokud jste hráli kterýkoliv díl z novodobé série Mortal Kombat, budete v

Mortal Kombat: Unchained
Unchained od začátku jako doma. Každá postava má tři různé bojové styly, mezi nimiž můžete v boji libovolně přepínat. Každý bojovník/bojovnice má také několik pohybů, které končí změnou bojového stylu. Bez problémů si tak za krátko vytvoříte dlouhá a silná komba, která nedají oponentovi příliš prostoru k další akci.

Platí to však samozřejmě i opačně a aby se z hraní nestala nuda, tak máte možnost přerušit nepřátelská komba tzv. breakerem. Jde o slabý, ale rychlý přerušovací úder, který vás kdykoliv vysvobodí z nepřátelského sevření. V boji jej však nemůžete používat donekonečna. Právě naopak, použít jej v rámci souboje můžete použít jen několikrát, takže je s ním třeba šetřit a třikrát si rozmyslet, kdy ho použít a kdy ne.

Celkově se však dá říci, že je MK: Unchained lehčí, než například Tekken Dark Ressurection. Když se budete hře nějaký ten čas pravidelně věnovat, tak objevíte celou řadu efektivních kombinací, při nichž bude váš bojovník kmitat jako fretka a z nepřítele poteče krev proudem. Ano, krev. Zmínil jsem už, že Mortal Kombat je extrémně brutální a krvavá hra? Rozhodně to není nic pro slabé žaludky. Už titul MK: Deadly Alliance nasadil sérii novou vizáž, které se pokračování drží jako pes kosti. Hra se v žádném případě nesnaží o věrné zachycení reality a tak všudypřítomné cákání krve, sekání hlav, trhání vnitřností a podobné lahůdky působí přehnaně a tudíž spíše legračně. Je však třeba podotknout, že ne pro každého a rozhodně ne pro děti. K nejlepším kouskům se standardně dostanete na konci souboje, kdy vás známý hlas vyzve „FINISH HIM“. Fatalit je dost a jejich presentace uspokojí zcela určitě i ty největší virtuální sadisty.

Minihry na minisystému

Stejně jako konzolová verze nabízí i verze pro PSP celou řadu miniher. V případě konzolové verze se provedení těchto miniher nedalo ani omylem označit za dokonalé, což pro verzi mobilní neplatí. Minihry jsou na PSP jako doma a hráči MK: Unchained je tedy paradoxně ocení daleko víc než hráči MK: Deception. Nejlepší

Mortal Kombat: Unchained
volbou pro jízdu metrem je Puzzle Kombat. Jde o okatý obšleh konceptu logického rychlíku Super Puzzle Fighter, který vás přenese do světa padajících kostiček. Na začátku si vybere bojovníka, který při hře řeže soupeře podle toho, jak likvidujete barevné kostičky. Není to hra na dlouhé zimní večery, ale jako rychlovka na cestě do zaměstnání je k nezaplacení.

Chess Kombat je zase variace na klasické šachy s tím, že se o obsazení každého pole bojuje v klasickém bojovkového rozhraní. Konquest je z miniher her zdaleka nejrozsáhlejší a nejdelší. V roli mladého Shujinka prozkoumáváte různé části MK světa a hra vám v průběhu hraní vysvětlí proč a jak se vlastně Onaga vrátil. Posledním módem je Krypt, kde můžete utratit své těžce vydřené zlaťáky za nové oblečky pro postavy, filmečky, hudbu, artworky a spousty dalších serepetiček.

Finish him!

Mortal Kombat: Unchained na PSP by se dal nazvat mírným pokrokem v mezích zákona, který zcela jistě osloví všechny fanoušky MK, kteří investovali do handheldu od Sony. Dostane se jim totiž tradičně stylové hry se spoustou herních módů a stovkami bonusů k odemčení. Je tu však jeden problém. MK série se v mezičase dočkala nového dílu - Mortal Kombat: Armageddon, který se skutečně povedl a o to víc je zřejmé, že MK: Deception a tím pádem i MK: Unchained není hra, která sérii zastihla v nejlepší kondici. Celý koncept handheldového portu tak působí mírně zastarale a vyčpěle. Zklamáním je rozhodně i absence online multiplayeru.

Mortal Kombat: Unchained

Premiéra série Mortal Kombat na PSP dopadla více než slušně. Každý fanda série si zde najde to svoje. Pokud jste však okusili kouzlo nového MK: Armageddon, tak vám bude Unchained připadat jako obrovský krok zpět.

Stylová presentace, vypiplané postavy, spousty fatalit, noví bojovníci, minihra Puzzle Kombat je pro handheld jako stvořená.
Obyčejný port dva roky staré hry, oproti Mortal Kombat: Armageddon vypadá zastarale, žádný online multiplayer.