Archiv článků

6. prosinec 2019 08:31 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (0)

To, co se po několik let zdálo zhola nemožné se před pár měsíci stalo skutečností. Jedno z největších, nejkomplexnějších a především nejpohlednějších RPG současné generace konzolí Zaklínač 3 se podívalo na hybridní konzoli Switch. Samozřejmě s mnoha ústupky, stav hry v začátcích projektu byl ale skutečně divoký. Za zodpovědný tým Saber Interactive se o tom pro Games Beat rozpovídal CEO Matthew Karch.

“Když byl hotový původní port, hra běžela na 10 snímků za sekundu, zabírala o polovinu více paměti, než Switch vůbec měl k dispozici a velikost buildu byla o 20 gigabajtů větší, než je největší dostupná cartridge pro Switch,” popisuje výchozí stav hry. Vzhledem k existenci 32GB cartridgí to znamená, že build hry potřeboval více než 50 gigabajtů místa, na handheld skutečně přehnaný prostor.

“Jak jsme na hře pracovali, zjistili jsme že některé věci jsou skutečně klíčové pro vzhled a atmosféru hry. Například když jsme snížili množství NPC o 30 %, začaly nám chodit stížnosti, že některé lokace, především Novigrad a Toussaint, působí velmi opuštěně. Museli jsme většinu podobných částí hry vrátit a najít kreativní způsoby jak hru optimalizovat a zvýšit framerate,” vysvětluje dále. Původním plánem totiž bylo vypnout dynamické stíny, ambientní okluzi a výrazně omezit množství NPC na obrazovce. 

Dále se prý jednalo o jakousi hru “buď a nebo”, kde se ze hry odřezávalo kousek po kousku. Na řadu přišly systémy animací, výpočtů oblečení, renderování, umělé inteligence a tak podobně. Navíc bylo rozhodnuto, že ze hry nemůže být v rámci plynulosti odstraněn žádný důležitý prvek, sahat se tak muselo čistě po technologiích. Například velkému žroutovi výkonu, stínech.

“Jednou z věcí, s jejíž změnou jsme v případě Switch verze počítali, byl engine počítající stíny od slunce. Stíny jsou samozřejmě klíčové pro vytvoření realistických panoramat venkovních lokací, použít existující technologie by ale bylo na Switchi velmi drahé. Museli jsme namixovat statickou shadowmapu, terénní lightmapu a dynamickou shadowmapu, abychom dosáhli vzhledu podobného originálu.”

To samé platí i pro vegetaci, která prý může ve venkovních lokacích vyžadovat až 50 % výkonu. Karch vysvětluje, že tým musel úplně přepsat algoritmy pro výpočet generování a renderování trávy, křoví, stromů a dalších přírodních prvků, aniž by příliš výrazně snížil jejich vizuální kvalitu.

“Pracovali jsme rok bez přestání, abychom hru rozběhli v 30 fps na Switchi bez znehodnocení neuvěřitelné grafiky kterou hráči očekávali,” uzavřel Karch rozhovor.

Povedlo se? Zhodnoťte sami na videu uživatele rubhen925.

Změny v Rocket League se hráčům nelíbí

Změny v Rocket League se hráčům nelíbí

6. prosinec 2019 07:57 / Tadeáš Pepř / Novinky

Už v říjnu jsme avizovali, že populární kompetetivní titul Rocket League výrazně změní svůj přístup k odemyk...

Více zde Diskuze: 3
American Fugitive obdrží DLC zdarma

American Fugitive obdrží DLC zdarma

26. listopad 2019 10:18 / Marek Selinger / Novinky

Sem tam se stane, že nás nějaká zpráva překvapí. To se stalo i nyní, kdy vývojáři ze studia Fallen Tree...

Více zde Diskuze: 0
Strategie Bad North je zdarma na Epic Storu

Strategie Bad North je zdarma na Epic Storu

23. listopad 2019 16:04 / Zdeněk Pudivítr / Novinky

Epic Games Store se i tento týden snaží nalákat své zákazníky na bezplatný obsah, kterým je aktuálně...

Více zde Diskuze: 0
Gris brzy vyjde i na PlayStation 4

Gris brzy vyjde i na PlayStation 4

23. listopad 2019 14:18 / Zdeněk Pudivítr / Novinky

Esteticky půvabná plošinovka Gris se téměř po roce od svého původního vydání dostane i na PlayStation 4...

Více zde Diskuze: 0
Switch v prosinci přivítá Alien: Isolation

Switch v prosinci přivítá Alien: Isolation

22. listopad 2019 09:32 / Jakub Štěpánek / Novinky

Alien: Isolation bývá často označován za jeden z nejlepších hororů poslední dekády. Snad i proto ho David...

Více zde Diskuze: 2
Pokémoni varují před změnou klimatu…

Pokémoni varují před změnou klimatu…

19. listopad 2019 16:24 / Tadeáš Pepř / Novinky

...a prý ničí konzole Switch. Poslední přírůstek do početné rodiny her Pokémon zatím působí jako jedno z nej...

Více zde Diskuze: 0
The Messenger je zdarma na EGS

The Messenger je zdarma na EGS

16. listopad 2019 15:18 / Zdeněk Pudivítr / Novinky

Epic Games Store samozřejmě ani tento týden nepolevuje ve snaze získat další příznivce pomocí zdarma...

Více zde Diskuze: 11
Stardew Valley se dočká obří aktualizace

Stardew Valley se dočká obří aktualizace

13. listopad 2019 14:23 / Tadeáš Pepř / Novinky

Stardew Valley nám před lety učaroval a postupně si našel cestu na většinu existujících platform. Prim ale stále hraje...

Více zde Diskuze: 0
Hráči vyjadřují podporu tvůrcům Pokémonů

Hráči vyjadřují podporu tvůrcům Pokémonů

11. listopad 2019 11:54 / Tadeáš Pepř / Novinky

Studio Game Freak, dlouholetí autoři komerčně úspěšné série Pokémon, prochází nepříliš úspěšným obdobím...

Více zde Diskuze: 0
Nuclear Throne a Ruiner zdarma na EGS

Nuclear Throne a Ruiner zdarma na EGS

10. listopad 2019 13:30 / Zdeněk Pudivítr / Novinky

Je tady další nabídka her zdarma na Epic Games Storu a i tento týden se mohou hráči těšit hned na dva...

Více zde Diskuze: 0
Novinka The Stretchers vychází na Switch

Novinka The Stretchers vychází na Switch

9. listopad 2019 10:38 / Zdeněk Pudivítr / Novinky

Nintendo z ničeho nic představilo novou hru pro Switch s názvem The Stretchers. Vtipná kooperativní hříčka vznikla...

Více zde Diskuze: 0
Beat Saber dostává songy z Rocket League

Beat Saber dostává songy z Rocket League

9. listopad 2019 09:59 / Zdeněk Pudivítr / Novinky

Je tomu zhruba měsíc, co se do Beat Saberu dostal další obsahový balíček s názvem Panic! at the Disco...

Více zde Diskuze: 1
Helldivers dostává bezplatný update

Helldivers dostává bezplatný update

3. listopad 2019 16:41 / Zdeněk Pudivítr / Novinky

Nedostatečně bohatý obsah je u online her v poslední době často diskutované téma. Udržet hráče u jedné...

Více zde Diskuze: 1
Zajímavé statistiky z Mortal Kombat 11

Zajímavé statistiky z Mortal Kombat 11

3. listopad 2019 14:08 / Zdeněk Pudivítr / Novinky

Mortal Kombat 11 se od svého dubnového vydání pravidelně umisťuje na předních příčkách prodejnosti...

Více zde Diskuze: 4
Sledujte nové záběry z Diablo Immortal

Sledujte nové záběry z Diablo Immortal

2. listopad 2019 14:43 / Zdeněk Pudivítr / Novinky

Mobilní spin-off série Diablo při svém oznámení nevzbudil příliš pozitivní ohlasy. Jestli k němu budou...

Více zde Diskuze: 2
Autoři The Messenger tvoří v Mario Makeru

Autoři The Messenger tvoří v Mario Makeru

27. říjen 2019 16:36 / Zdeněk Pudivítr / Novinky

Druhý díl Super Mario Maker letos v létě zaujal nejen miliony hráčů, ale fanoušky získal i mezi vývojáři...

Více zde Diskuze: 1
Payday 2 bude dostávat nová rozšíření

Payday 2 bude dostávat nová rozšíření

26. říjen 2019 15:50 / Zdeněk Pudivítr / Novinky

Přestože jsme nedávno informovali o plánech na třetí díl série Payday, ani na druhou, dnes už přes šest let...

Více zde Diskuze: 1
Sledujte půlhodinu z Vampyra na Switchi

Sledujte půlhodinu z Vampyra na Switchi

26. říjen 2019 12:46 / Marek Selinger / Novinky

Upíří akce Vampyr se stala z jedním milých překvapení loňského roku, dílo tvůrců z francouzského studia...

Více zde Diskuze: 1
Prodeje Zaklínače 3 vzrostly ve VB o 999 %

Prodeje Zaklínače 3 vzrostly ve VB o 999 %

22. říjen 2019 12:57 / Marek Selinger / Novinky

V minulém týdnu se už i majitelé Nintenda Switch konečně dočkali jedné z nejlepších her této generací...

Více zde Diskuze: 2
Jak se rodil Zaklínač 3 na Nintendo Switch?

Jak se rodil Zaklínač 3 na Nintendo Switch?

6. prosinec 2019 08:31 / Tadeáš Pepř / Novinky

To, co se po několik let zdálo zhola nemožné se před pár měsíci stalo skutečností. Jedno z největších...

Více zde Diskuze: 0
Změny v Rocket League se hráčům nelíbí

Změny v Rocket League se hráčům nelíbí

6. prosinec 2019 07:57 / Tadeáš Pepř / Novinky

Už v říjnu jsme avizovali, že populární kompetetivní titul Rocket League výrazně změní svůj přístup k odemyk...

Více zde Diskuze: 3