diablo-osirelo-aneb-hromadny-utek-z-blizzardu
Novinka Diablo osiřelo aneb hromadný útěk z Blizzardu!

Diablo osiřelo aneb hromadný útěk z Blizzardu!

sleepless.

sleepless.

1. 7. 2003 11:55
Reklama

Noc ze včerejška na dnešek byla herními událostmi skutečně nabitá. Kromě vydání tří atraktivních demoverzí (Northland, The Great Escape a Tron 2.0) se do světa dostala i zpráva, jež zřejmě vůbec nepotěší příznivce firmy Blizzard… Jak většina z vás dozajista ví, Blizzard Entertainment se dělí na dva hlavní vývojářské týmy – Blizzard South a Blizzard North. Zpráva o odchodu čtyř zaměstnanců Blizzardu se týká pouze Blizzardu North, který stojí například za populární sérií Diablo, nicméně i přesto jde o velmi závažné zemětřesení v celé společnosti. Zřejmě nejznámějším odcházejícím zaměstnancem je viceprezident Blizzardu, Bill Roper, jenž byl ze všech členů Blizzardu zřejmě nejvíce vidět v médiích a na diskusních fórech. Ovšem ani další tři odpadlíci nejsou žádnými nevýznamnými nosiči vody – jde totiž o tři zakladatele severního studia Blizzardu – prezidenta týmu Davida Brevika, a dva vice-prezidenty, Ericha a Maxe Schaeferovi. Situace v Blizzardu North (který byl mimochodem založen již začátkem roku 1996 transformací týmu Condor) tak rozhodně není růžová a je zřejmé, že odliv prakticky celého vedení se promítne v dalších plánech firmy. Co se týče důvodů tak masivního odchodu zaměstnanců, nejsme v tuto chvíli příliš moudří. Tiskoví mluvčí Blizzardu i Vivendi se doposud k celé kauze nevyjádřili, a tak jediným oficiálním stanoviskem Blizzard Entertainment zůstává těchto pár vět (na stránce úplně dole) od prezidenta celého firmy, Mika Morhaima. Ten nicméně pouze poděkoval všem čtyřem odcházejícím kolegům a popřál jim mnoho štěstí v dalším působení. Nicméně, na základě rozhovoru amerického serveru GameSpot s Billem Roperem lze usuzovat, že důvody, které vedly jeho a ostatní k odchodu jsou víceméně klasické. Blizzard se v průběhu několika let stal obrovskou firmou, původní programátory a grafiky již omrzela úřednická práce ve vedení a rádi by se vrátili k samotné tvorbě her, pokud možno z pozice co nejvíce nezávislého týmu. Nejde tedy skutečně o nic nového – podobný krok v minulosti podnikli i třeba Peter Molyneux nebo Sid Meier. Nezbývá tedy než doufat, že nové firmě, která z tohoto odchodu vzejde (momentálně se vymýšlí její jméno) se bude dařit minimálně stejně dobře jako Blizzardu, a že nám přinese i minimálně stejně dobré hry.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama