Monster Hunter X se stal v Japonsku hitem
Od vydání posledního dílu série Monster Hunter v Japonsku uběhly dva měsíce a Capcom hlásí nečekaný prodejní úspěch. Tři miliony prodaných kopií hry pro 3DS přesahují původní odhady prodejů, které Capcom pro titul měl.
Série se na východním trhu těší oblibě - v Číně už přes dva roky běží PC MMORPG Monster Hunter Online, v Japonsku vycházejí různé spin-offy pro mobilní platformy a 3DS, a vzniká již druhé anime založené na značce Monster Hunter.
Velký úspěch ve své domovině by mohl pomoci i tomuto dílu, aby se dostal k nám na západ. Loňský Monster Hunter 4 Ultimate vyšel s dvouletým zpožděním po prvním MH4 v Japonsku (a rok po Monster Hunter 4 G, jak se rozšířená Ultimate verze v Japonsku jmenuje) a pokud by se MH X obešel bez své Ultimate verze, pak bychom se jej mohli dočkat snad i příští rok. Capcom západní verzi hry zatím neoznámil, ale v prohlášení si prodeje MH4U mimo Japonsko pochvaloval.
Nejen Monster Hunter X, ale i další hry jako Dragon's Dogma Online či Sengoku Basara 4 Sumeragi pomohly firmě dosáhnout devítiprocentního nárůstu výdělku z prodejů oproti minulému roku. Od dubna do konce prosince 2015 japonský vydavatel vydělal 57,06 miliard jenů (okolo 11,7 miliard korun) a videoherní segment mu vydělal o 11 % více než loni. Prodej her má na svědomí 63 % celkového zisku Capcomu.