Switch již oslovil na 1,5 milionu hráčů

14. březen 2017 16:52 / konfrst.jan@gmail.com / Novinky / Diskuze (6)

Zdá se, že nástup Nintenda na trh byl protentokrát silnější, než jako tomu bylo v minulosti. Během prvních dnů se totiž dle odhadů prodalo až na 1,5 milionů konzolí Nintenda Switch. Jedná se o cifru pocházející od analytické společnosti SuperData Research, jež se zaměřuje na trh počítačových a konzolových her, virtuální reality, mobilních zařízení, softwaru a konzolí.

Portfolio společnosti je úctyhodné a mohlo by tedy být považováno za důvěryhodný zdroj kvalifikovaného odhadu, stále je však nutno mít na paměti to, že se jedná pouze o onen odhad a dokud nám Nintendo nesdělí cokoli oficiálního, tak se přesné cifry zřejmě ani nedozvíme. Ty stávající přitom společnost SuperData posbírala zejména od Famitsu (japonský web) a GfK (v Německu sídlící firma zaměřená na průzkum trhu) a z takto dostupných dat aktuálně vyplývá, že v USA se prodalo na půl milionu konzolí, 360 tisíc se jich dostalo mezi zákazníky v domovském Japonsku, 85 tisíc oslovilo hráče v Británii a na 110 tisíc pak ve Francii.

Tyto cifry by měly odpovídat zhruba prvnímu týdnu prodejů, a to by na jednu stranu mohlo korespondovat s přáním Nintenda vyexpedovat (tedy nikoli prodat) na dva miliony konzolí ještě před koncem března. Ve světle těchto údajů se něco takového zdá být reálné a je vlastně dost dobře možné, že tuto metu Nintendo Switch již minimálně v otázce vyexpedovaných kusů překonat dokázalo. Na potvrzení či vyvrácení si ale budeme muset každopádně ještě počkat, nicméně již nyní Nintendo potvrdilo pozici Switche jakožto nejrychleji se prodávající konzole této společnosti na americkém trhu. Toto prohlášení přišlo po zprávě New York Times, jež popisovala Switch jako konzoli zatím úspěšnější než Wii U.

Vyloženě zajímavě nadále vyznívá informace ta, že novou a dle našeho mínění velmi povedenou Zeldu a zároveň nejžhavějšího kandidáta na hru roku si pořídilo až 89 % majitelů konzole. To v praxi značí na 1,3 milionů kopií jen na Switchi s tím, že hra vyšla rovněž i na Wii U. A pro srovnání – PlayStation 4 dokázal během prvních 24 hodin oslovit na milion zákazníků jen v severní Americe a během prvního týdne tomu pak bylo na dva miliony v celosvětovém měřítku.

Celkově se tak zjevně jedná o silný start, otázkou však je, nakolik si nová konzole od Nintenda udrží pozornost hráčů i do budoucna a zda se tentokrát Nintendu podaří ustát i v očích ostatních vydavatelů. V minulosti totiž kupříkladu Wii U odřekli spolupráci zástupci Ubisoftu, EA i Bethesdy.

Zdroj: VideoGamer.com, GamesIndustry.biz, Polygon, USgamer

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr2.1 napsal 16. 3. 2017 v 08.05

Strejda Phil: Nevim , já teď jezdim do práce "školním " autobusem, každej prcek má mobil velikosti 3/4 Switch a i když bych chtěl aby N uspělo, nějak netušim pro koho je Switch vlastně určen.

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 15. 3. 2017 v 16.04

Jak vidím, tak lidi do Switche jedou.
Já osobně Switch nemám, takže se vyjádřit nemohu, ale udiven vidím, jak tu nikdo nebutthurtuje z cizí kritiky.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 15. 3. 2017 v 15.56

To znamená kulový, víme ? Kulový s přehazovačkou.

OCulus a Vive oslovily v prvních dnech více hráčů než Switch, aby po nich po roce pes štěkal jen velmi zdrženlivě. Rok předtím předobjednávky kypěly, Zuckeberg se plánoval v létě hodit do plně digitální podoby, protože viděl Trona dvojku, ale chybělo mu pár zilionů zlatem raženého latínia a doufal že nové VR zařízení, poškozující mozek uživatele, mu to dovolí.

1,5 milionu hráčů je ekvivalent stárnoucích Nintendo a Zelda fanoušků, který ještě Nintendo nestihlo pořádně nasrat.

U Wii (neplést s WiiU) hodily tyhle hardcore fandy přes palubu, popravily jejich milované RETRO A RARE, přispěli k zničení FACTOR 5 (Rogue Squadron / Gamecube popř. Turrican, RType či Katakis) prohlásili že budoucnost je WiiSports a WiiFit a Zeldu či Metroid vydávaly jen velmi neochotně. Nechali je dívat se jak si X360 a PS3 hráči užívaj lepší grafiky a "lepších her" a jednou za rok /dva jim hodily (pravda tučnou) kost v podobě Zeldy nebo Metroida. to pokračovalo u WiiU jednoduše proto, že Nintendo zabilo všechny týmy, které od dob N64 pracně sestavilo a jejich interní tým vedený skvělým ale pomalým nedynamickým, přemýšlejícím, hloubajícím, restartujícím Myiamotem, nemohl zvládnout víc jak jednu hru za rok, a to jsem mu hodně přidal.

Čili BREATH OF THE WILD je takovým lákadlem pro všechny ty lidi, co milují Nintendo a Zeldu, že její vydání znemožňuje nějaké reálné předpovědi prodejů, co se týče do budoucna.
Zelda vyšla. Dva/tři měsíce by mělo trvat než poslední chudý fanda, vysílen dvacetičtyřhodinovými šichtami v práci, zakoupí Switch kvůli Zeldě.

A pak teprve se začnou počítat prodeje, když budou mít Switch fanoušci prázdné kalendáře na rok dopředu. HC fans Switch budou mít konzoli doma, a uvidíme jak se k tomu postaví casual hráči, protože ti Hardocore "hráči/nefanoušci Big N" mají doma Pc, ONE nebo PS4.

BTW. Nintendo dělí asi tak měsíc od toho než Switch bude přehrávat pirátské hry, exploit se hackerům podařil (díky zastaralému, napadnetelnému kódu původně z android telefonů) a to mu taky nepomůže. Pokud nezačne vydávat hry stejného kalibru a rychlostí Sony, jejíž start 2017 smetl i poslední váhající, nemá BigN šanci.

Zdá se že SONY jediná to pochopila a chápe to velmi dobře už několik generací. Nezáleží na HW, ale na SW.

Velmi rád se budu mýlit protože teď mi Nintendo velmi připomíná Segu s Dreamcastem, s tím rozdílem že Dreamcast vyšel dřív než konkurence a měl lepší startovní line-up.

Editováno: 15. 03. 2017 v 16.12

Nahlásit nevhodný obsah

20843606
MyBullet napsal 15. 3. 2017 v 01.51

Já bych, lidi, nepřeháněl. Nedivil bych se, kdyby do dalších Pokémonů lidem jich přejedlo. Přeci jen už po koupi 3DS a hry plno lidí to opět prodávalo, že na to nemají čas. Mariokart je dle mne asi nejhorší hra pro Switch. A normální Mario nemusí nutně uzmout takové nadšení. Přeci jen i na Olympiádě když japonský premiér přišel jako Mario, naše komentátory to jen zarazilo. Na druhou stranu, tohle asi bude ta potřebná reklama.
Co se týká zadního stojánku, horší je nefunkčnost joy conu, dle uživatelů.

Nahlásit nevhodný obsah

20911371
yenda1042 napsal 14. 3. 2017 v 17.43

Bez překvapení. Zájem o konzoli je zajištěn po celý tento rok. Mario Kart, ačkoliv mne osobně vůbec nezajímá, zajistí další prodeje jdoucí do milionů. Na E3 oznámení Pokemonů příští rok(další přísun bambilionových prodejů).
A samozřejmě klíčové je aby před svátky klidu a míru vyšel plánovaný Mario, synonymum hraní jako takového, a není potřeba závratné mozkové kapacity, aby se dalo odhadnout, co se bude dít.

Editováno: 14. 03. 2017 v 17.46

Nahlásit nevhodný obsah

20853654
RuThaN napsal 14. 3. 2017 v 17.24

Tak silny start jsem predpokladali, jelikoz sila znacky a fanboyove, ale nasledujicich par mesicu ukaze. Pak je jeste otazka, jestli ma smysl cekat na nejakou HW revizi s lepsim stojankem a tak, Nintendo nikdy moc takovyhle veci nedelalo, jestli se nepletu.

Nahlásit nevhodný obsah