Vývojáři Zeldy probírají své oblíbené prvky
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Vývojáři Zeldy probírají své oblíbené prvky

Vývojáři Zeldy probírají své oblíbené prvky

Pavel Makal

Pavel Makal

28. 3. 2017 09:59 2
Reklama

The Legend of Zelda: Breath of the Wild je bez diskuze jedním z nejlepších a také nejdůležitějších titulů posledních let, dost možná i všech dob. Více než pětileté čekání stálo za to a vývojáři nám naši trpělivost oplatili měrou vrchovatou. Před dvěma týdny Nintendo vydalo trojici videí, přibližujících vývoj hry. Dnes se na internetu objevila ještě poslední, bonusová epizoda, v níž se klíčové osobnosti týmu vyjadřují k rozličným aspektům hry.

Video poměrně vtipně začíná otázkou, jak přítomní pánové nejraději odpočívají. Odpovědí bylo jen trapné ticho. Už u druhého dotazu na oblíbenou postavu byli vývojáři mnohem sdílnější. Producent Ejdži Aonuma zmínil starého muže, kterého Link potká na samém začátku svého putování. Šéf vývoje Hidemaro Fudžibajaši zas jako svou oblíbenkyni uvedl Urbosu z kmene Gerudo a doplnil, že její jméno bylo prvním definitivně odsouhlaseným pro finální podobu hry, protože má zkrátka hezký zvuk.

Hudební skladatel Hadžime Wakai má rád ptačího válečníka Revaliho, myslí si ale, že tato postava příliš oblíbena není. Wakai prozradil, že původně byl Revaliho hudební motiv jiný a postava kvůli němu působila nepříjemně. Rozhodli se tedy hudbu přepracovat, protože moc chtěli, aby si hráči Revaliho oblíbili. Nejoblíbenější postavou výtvarného ředitele Satoru Takizawy je Wolf Link, který je podle něj zkrátka rozkošný. Takizawa uvedl, že Linkova pouť může být dost osamělá, psí společník je tedy více než vítaný. Technický šéf Takuhiro Dohta však uvedl na pravou míru, že ačkoli má Linkův chlupatý společník AI podobou psovi, je to ve skutečnosti vlk.  

Co se týče nejoblíbenějších míst ve hře, Fudžibajaši má nejraději útes, z nějž se poprvé rozhlédnete po krajině krátce po svém probuzení z dlouhého spánku. Aonuma zas mluví o místě na severu, kde si můžete pořídit koně. Wakai nemá žádné konkrétní oblíbené místo, ale říká, že se ve hře velmi dobře podařilo zobrazit vítr, líbí se mu tedy všude, kde je pořádně větrno. Aonuma ještě dodal, že se mu moc líbí jedna z vysokých věží a kontrast mezi náročným výstupem a legrační hudební melodií, kterou na vrcholku hraje jedna z dobře známých postav.

Vývojáři také mluvili o svých oblíbených svatyních. Pro Takizawu je to ta s poskakující podlahou, která vás vymrští vysoko do vzduchu. Fudžibajaši zas zmiňuje tu, v níž jsou velké koule neustále přehazovány sem a tam za pomoci zvláštního mechanismu. Zmínil, že právě u této svatyně dostal nápad vetknout do popisu každé svatyně malou nápovědu. V nové Zeldě se také hodně vaří, jedna z otázek tedy musela samozřejmě postihnout i oblíbená jídla. Fudžibajaši zmínil, že miluje slanou grilovanou rybu, byl to tedy jeden z prvních receptů, o něž požádal.

Dohta zas uvedl, že moc rád dělá masové špízy, protože vypadají prostě skvěle. V průběhu vývoje prý také vznikla debata, proč ve hře není žádné jídlo s krabem. Nakonec jej i na žádost americké pobočky Nintenda přidali. Takizawa se smíchem vzpomína na potíže s návrhem vzhledu nepodařeného jídla. Pochvaluje si nápad, že nechají nechutný výsledek kuchařského neumětelství rozpixelovat.

Každý z vývojářů si také na závěr videa připravil krátký vzkaz pro hráče. Wakai připomněl, že ve hře je obrovské množství zvuků, od malých ruchů okolí až po dynamickou hudbu, když se objeví velký boss. Přál by si, aby hráči těmto drobným detailům věnovali pozornost. Dohta zas vypíchl, že ačkoli má hra mnoho technologických silných stránek, jako je velký a naprosto plynule průchozí svět, největším úspěchem je to, že každý hráč si v nové Zeldě najde jiné zážitky. Hra je navržena tak, abyste mohli dělat skoro cokoli, neexistuje žádný správný způsob, jak ji hrát, Dohta tedy doufá, že si každý najde styl, který mu vyhovuje.

Takizawa připomněl snažení výtvarného týmu a zmínil, že ačkoli jim samozřejmě šlo o krásné a realistické grafické zpracování, největší důraz kladli na to, aby vizuální stránka hry korespondovala s jejími možnostmi a umožnila hráčům co nejpohodlnější zážitek. Když se tedy rozhodovali mezi tím, zda bude hra hezčí, nebo jestli raději vylepší její responzivitu, vždy se rozhodli pro druhou možnost. Takizawa by si moc přál, aby si hráči vyzkoušeli Zeldu na vlastní kůži a nesledovali hru jen z videí.

Šéf vývoje Fudžibajaši zas pochválil tvrdou práci plánovacího oddělení, která zajistila, že na hráče vždy v cíli každé cesty čeká nějaké překvapení. Svět Zeldy je podle něj obří, ale vývojářský tým zajistil, aby vždy bylo co objevovat. Doufá tedy, že si hráči budou užívat odhalování skrytých tajemství. Video zakončil producent hry Ejdži Aonuma, který hovořil o tom, že ačkoli si novou Zeldu můžete užít sami, je skvělé hrát ji s přáteli, navzájem si radit a prozkoumávat svět společně. Sám Aonuma bude prý hru hrát se svými dětmi. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama