Fanoušek dělá 2D verzi Breath of the Wild

25. duben 2017 13:46 / Jiří Bigas / Novinky / Diskuze (0)

Velmi pravděpodobně si ještě vzpomenete, že se vývojáři The Legend of Zelda: Breath of the Wild nedávno pochlubili, že při práci na hře nejprve vytvořili dvourozměrný prototyp, který ze všeho nejvíc připomínal první díly pro NES. Otestovali si na něm různé nápady a mechanismy, které se posléze skutečně objevily v plné hře. Z jedinečné retro Zeldy nyní vzniká opravdová hra, jejíž autor se technickým demem inspiroval.

Unikátní počin má na svědomí fanoušek s přezdívkou WinterDrake. Jeho hra má přiléhavý podtitul Breath of the NES a přináší na první pohled klasickou Zeldu, jejíž svět byl ale rozšířen o interaktivní prvky a mechanismy s posledního oficiálního dílu. K dispozici už je demoverze, která umožňuje vyzkoušet základní principy.

Ostatně lepší představu si uděláte z traileru níže. Autor slibuje interaktivnější prostředí, střídání dne a noci, nové způsoby, jak zlikvidovat nepřátele, vylepšenou fyziku, úplně nové předměty i rychlý způsob přepínání výbavy, jaký přinesl Breath of the Wild. WinterDrake přitom stále hledá pomocníky, třeba skladatele a grafiky.

Jeho Zelda má vylepšenou grafiku a některé moderní efekty. Pokud ale preferujete originální styl z NESu, je možné toto pozlátko vypnout. Samotné demo zatím existuje jen ve verzi pro Windows, podporuje klávesnici i gamepad. Jeho smyslem je především otestovat hratelnost a mechanismy, nejde stále o hru v pravém slova smyslu.

K dispozici je samozřejmě zdarma, ale jeho autora lze už nyní podpořit i finančně. Protože si ale Nintendo své značky velice úzkostlivě hlídá a už v minulosti pár podobných projektů zastavilo, je dost dobře možné, že ani tento titul neujde nechtěné pozornosti právníků. Problém by mohl být už jen v tom, že WinterDrake na vývoj sbírá příspěvky od hráčů.

Nicméně autor má záložní plán. V rozhovoru pro Kotaku řekl, že pokud si Nintendo bude přát, aby přestal využívat jeho IP, plánuje pokračovat v práci s vlastními postavami a světem. Podobnost ale zřejmě zůstane s ohledem na identické mechanismy. Práce ho podle vlastních slov baví příliš na to, aby projekt vzdal.

Hru dal v této podobě dohromady s pomocí programu GameMaker Studio. Nemá jít ale o důsledný demake Breath of the Wild, jako spíš nové dobrodružství postavené na stejných základech. WinterDrake chce ovšem přijít rovněž s vlastními nápady a kreativními způsoby, jak se třeba zbavit protivníků.

Zdroj: oficiální web, Twitter, Kotaku, EG.net, GameSpot

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!