Hry z kolekce Crashe vznikaly úplně nanovo

22. červen 2017 11:30 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (3)

O tom, že si studio Vicarious Visions dává s Crashem záležet, není pochyb. Je to vidět z každého traileru, z každých záběrů, a i z vysílání, které jsme pro vás těsně před E3 připravili. Ale co to tedy je, remaster, nebo remake? Tato otázka nás doprovází už od samotného oznámení. Ale vzhledem k okolnostem se spíše přikláníme k tomu druhému.

Dan Tanguay, jeden z designéru Vicarious Visions, totiž v rozhovoru pro Ars Technica prozradil, že drtivá většina věcí vývojářům chyběla. I takové drobnosti jako byl zdrojový kód. „Neměli jsme téměř nic,“ řekl. Kromě kódu to ale byl i doprovodný materiál potřebný k porozumění her na prvním PlayStationu.

Například engine použitý ve hrách s Crashem byl přímo vytvořený pro tuto sérii a nikde jinde se s ním nepracovalo. „Engine byl ušitý na míru PlayStationu 1. Naughty Dog konzoli dohnali až k jejím limitům, a pro tento účel vytvořili skvělý nástroj. Engine ale nespatřil světlo světa po konci éry PS1, alespoň co vím, a rozhodně pro nás nebyl použitelný. Žádný kód, nic z toho, neměli jsme k tomu přístup,“ říká Tanguay.

Naštěstí studio dostalo přímo od Naughty Dog a Sony alespoň 3D síťky ze všech tří her na několika harddiscích. Jak Tanguay poznamenal, obdrželi je komprimované v nějakém zvláštním formátu, a nejdříve je museli rozkódovat, takže ani tak se nejednalo o nic jednoduchého. 3D síťky ale nejsou celá hra, ani zdaleka.

Pryč byly celé animace, postavy, umělá inteligence, timing ovládání, textury nebo hudba (alespoň její část). Ale studiu se podařilo vytvořit svět, ve kterém mohl Crash běhat, skákat, rotovat a opakovaně umírat. I to byl významný úspěch. A zbytek musel vznikat jen a pouze ze sledování videí a porovnávání s originálními hrami.

Studio spoléhalo na tým hardcore fanoušků, kteří kontrolovali kvalitu úrovní a designu. Kromě toho se Vicarious nejednou obrátili i na fanouškovská fóra, aby si některé informace potvrdili. Je obdivuhodné, jakým způsobem se jim povedlo převést Crashe do nové podoby, obzvláště uvážíme-li fakt, že hra vznikala prakticky celá od píky. 

Zdroj: Ars Technica

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr2.0 napsal 22. 6. 2017 v 14.34

Terepin: Chvilku mi trvalo než mi to došlo ale LOL :D.Samozřejmě že poběží na 30fps, že ?

Nahlásit nevhodný obsah

20846175
Terepin napsal 22. 6. 2017 v 13.41

Ocelotr2.0: To by ale hra nemohla bežať v "4k". :D

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 22. 6. 2017 v 13.30

No když vznikala od píky, tak to mohli na grafiku přitlačit trochu víc. Na to že z původní hry nic nezbylo, vypadá grafika jako origoš, s trochou těch shaderů ve stylu "bump and shinny".

Editováno: 22. 06. 2017 v 13.31

Nahlásit nevhodný obsah