Blizzard už prý nerozumí hráčům
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Blizzard už prý nerozumí hráčům

Blizzard už prý nerozumí hráčům

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

6. 11. 2018 18:25 23
Reklama

Aby toho dnes o Blizzardu a nepříliš oblíbené mobilní hře Diablo nebylo málo, k celé prapodivné situaci se vyjádřil i bývalý producent Diabla 2 a mnoha dalších obřích značek, Mark Kern. Jeho slova hovoří jasně – Blizzard dle něj již není společností pro hráče.

K tématu se Kern rozhovořil skrze dlouhou sérii příspěvků na svém Twitteru. „Jelikož jsem byl producentem Diabla 2, spousta lidí se mě ptá na fiasko jménem Diablo Immortal. Nechtěl jsem to říkat, ale právě názorně vidíte, že Blizzard už nerozumí hráčům.“

„Na mobilní verzi Diabla není nic špatného, vlastně bych ji i uvítal. Ale způsob, jakým byla naznačována a prezentována, a selhání managementu v předpovědi následné reakce, mě opravdu udivují. Blizzard, který kdysi řídili samotní hráči, nastartoval Diablo hype, což je fajn, ale jaksi si neuvědomil, že jeho počítačově založená komunita bude očekávat…inu…počítačové oznámení. Reakce, která následovala, je jen důsledkem.“

„Blizzard řekl, že pracuje na více Diablo projektech. Měli k oznámení mobilní hry alespoň vydat teaser na nějaký počítačový titul, pokud je to pravda. Prostě mě udivuje, že je to všechno překvapuje. Museli očekávat tuto reakci, ale neměli žádný plán, jak jí čelit. Nepředpokládali vlnu. Ale kdybyste se zeptali jakéhokoliv Diablo fanouška, tak vám řekne, že přesně tohle se stane.“

„Blizzard se nikdy nemusel nikoho ptát, protože se celý skládal z hardcore hráčů. Tehdy jsme říkávali, že jsme svými nejnáročnějšími kritiky – kdyby se to stalo dřív, měl bych před dveřmi kanclu dlouhou řadu vývojářů, odhodlaných mi říct, že děláme špatný krok. Fakt, že Blizzard nebyl na tuhle reakci připraven, a neměl žádný plán na její zmírnění, ačkoliv měl tušit, že se musí setkat se záporným přijetím, je pro mě velkým zklamáním. Z jejich strany to celé zní jako „Sorry, smiřte se s tím.“

„Tohle není problémem toxické herní komunity, případně jejího nárokování. Je to prostě zlé PR, a bohužel i špatné chování na straně Blizzardu. Možná že už to prostě líp neumí. Možná že Blizzard opravdu ztratil kontakt s hráči, že se zavřel do své slonovinové věže a jal se jen vydělávat miliardy dolarů. Ale je nutné s tím něco dělat, protože to může skončit velkým propadákem. Pamatujete si Nokii? Blockbuster Video?“

„Dnešní vývojáři musí neustále komunikovat s hráči. Herní vývoj se stal tak velkým oborem, že je jednoduché ztratit krok. Spousta vývojářů přestane hry hrát, jakmile je začne vyrábět. Je třeba vymyslet způsob, jak se znovu propojit se svou komunitou, zbourat tu korporátní zeď. Líbí se mi, jak Blizzard (minimálně zatím) nedává vinu svým fanouškům, ale říká o nich, že jsou vášniví. To je dobrý krok, ale omluva a odhalení počítačové hry by byl lepší krok. Teď jsou zaneprázdnění dozvuky téhle Blizzcon blamáže, ale po tom všem doufám v lepší reakci.“

„A herním novinářům a indie a mobilním vývojářům, kteří za tohle všechno viní hráče, bych chtěl vzkázat jedno: „Připravte se na to, že ztratíte spoustu zákazníků a peněz. Protože nikdy není správné, nepoučit se ze svých PR eskapád a vinit za ně vlastní zákazníky.“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama