Fortnite má na mobilu konkurenta
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Fortnite má na mobilu konkurenta

Fortnite má na mobilu konkurenta

Filip Švácha

Filip Švácha

11. 1. 2019 15:51 9
Reklama

Mobilní hry většinou bývají jen menší hříčky, nic složitého. Existuje množství hráčů, kteří by je ani pořádně nepovažovali za pořádné hry. Ovšem časy se určitě mění, a tak na mobilní telefony postupně doráží i velké tituly, jako například San Andreas, či Vice City ze série GTA. Někteří zákazníci ale od her nevyžadují složité herní mechanismy, mistrně napsaný příběh, či oslnivé technické zpracování. Stačí jim s nimi jen pár chvil denně, třeba v autobuse, nebo ve vlaku.

Tito lidé se pravděpodobně určitě setkali s řadou puzzle her Candy Crush, která už od dubna 2012 vychází pro iOS a Android. Ta, podle portálu Sensor Tower, za minulý rok utržila přes miliardu a půl dolarů, přičemž z toho 945 milionů dolarů dokázal vydělat první díl série Candy Crush Saga. Oproti minulému roku to byl 6% nárůst.

Nechává tak za sebou momentálně jedny z nejvýdělečnějších titulů herního světa, jmenovitě battle royale fenomén Fortnite a Pokemon Go. Fortnite na iOSu vydělal za rok 2018 půl miliardy dolarů. Bohužel není jisté, jak je to s prodeji na Androidu, neboť Fortnite není distribuován skrz Google Play Store, tudíž je velmi složité zjistit, jak to skutečně je, zvláště pak co se týče mikrotransakcí. Pokud ale budeme předpokládat, že čísla budou pro Fortnite na obou platformách totožná, stále je to o půl miliardy méně, než Candy Crush.

Pokemon Go za to stejné období dokázalo vydělat 800 milionů dolarů, takže také zaostává za Candy Crushem. Je ale důležité říci, že Pokemon Go už má tu největší vlnu zájmu dávno za sebou, takže je úctyhodné, že se stále drží mezi těmi největšími jmény. Musíme ovšem dodat, že v případě Fortnite se jednalo o tržby pouze z mobilních verzí hry. Epic Games totiž podle serveru TechCrunch za rok 2018 dokázal vygenerovat neuvěřitelné tři miliardy dolarů a velká část z toho je právě kvůli Fortnite.

Ať se to lidem líbí, nebo ne, mobilní hry určitě budou i nadále nemalou součástí herního průmyslu. Vždyť i taková studia jako Blizzard a Bethesda vytváří variace svých značek pro mobilní zařízení. Je to logické řešení, ale doufejme, že se díky tomu nedočkáme nějakého omezení produkce titulů na ostatní platformy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama