Proč a jak vznikalo nové DLC do Warframe
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Proč a jak vznikalo nové DLC do Warframe

Proč a jak vznikalo nové DLC do Warframe

David Plecháček

David Plecháček

12. 7. 2019 14:29 8
Reklama

Warframe je velice zajímavým projektem. Což o to, hra jako taková si po světě našla miliony fanoušků, ale jde i o její příběh a vývoj, i o tom, kam se s přibývajícími léty posouvá. Například do vesmíru, do prostoru, kde se z ničeho nic bude bojovat, kde půjde o správu vesmírných lodí i o průzkum solárních systémů. Ale vážně jde o posun, který je tak nečekaný?

Možná, že vám následující věta nepůjde úplně dohromady s obecně známými údaji, ale myšlenka Warframu ve vesmíru je stará už přes patnáct let. Až teď, konečně, nabývá své původní vize. Ta se ve studiu Digital Extremes táhne až někam k Unreal Tournament, po němž se vývojáři pustili do vlastního MMO projektu Dark Sector – který byl v té doby na hony vzdálený výslednému Dark Sector z roku 2008. Už tehdy se šéf studia, Steve Sinclair, zakoukal do myšleny hardcore sci-fi anime, jehož součástí by byl i širý vesmír a souboje v něm.

Jak ukazuje dokument Dannyho O'Dwyera z kanálu Noclip, tehdejší myšlenka ztroskotala především na ambicích vybudovat si vlastní engine. „To je sice skvělý nápad, ale také způsob, jak zruinovat vlastní společnost,“ směje se po letech Sinclair. Buď jak buď, současná expanze Empyrean tak Warframe více než kdy jindy přibližuje původní myšlence, která se po roce 2000 v hlavě Sinclaira zrodila.

Když se v roce 2012 studio pouštělo do nové hry, bylo jasné, že se pokusí oživit původní vizi. Přesto muselo dělat určité kompromisy, viz již jednou zmíněný vesmír a souboje v něm. Jednoduše na ně nebyl čas. Studio mělo tak na spěch, že muselo dělat to, v čem je dobré – a tak co nejvíc zapracovalo na střílení a procedurálních levelech s hratelností z dobře známého Left 4 Dead.

Až teď, po letech, přišel ten pravý čas. To je důvod, proč Sinclair nerad používá termín rozšíření. Empyrean není rozšíření, není to něco navíc, je to právě naopak – je to integrální součást původní vize, na níž jen bohužel nedošlo. Ostatně i teď, když už jsme se o novince dozvěděli, víme, že ani po letech nebyla implementace jednoduchou záležitostí. Vytvořit funkční vesmír a pohyb v něm je velice obtížnou disciplínou. Jestliže vytvořit postavu v 3D prostoru není kdovíjak jednoduché, jaké to asi je, když se daná úroveň hýbe spolu s vámi v 3D vesmíru. S tímto problém se Digital Extremes potýkali před lety, a s ním se museli popasovat i teď. Výsledek ale působí šalamounsky.

Ve vesmíru můžete letět se třemi dalšími přáteli ve vesmírné lodi, bojovat proti ostatním, kdykoliv z ní vyskočit, prozkoumat okolí, nalodit se na nepřátelské plavidlo, nebo prozkoumat jeho vraky, a pak se zase vrátit zpět na vlastní palubu. Ambiciózní myšlenka by nebyla proveditelná, kdyby vývojáři neobešli složitou matematiku. Je to jednoduché – vesmírná loď se nehýbe.

Jak tedy vývojáři dosáhli iluze pohybu? Na to slouží zajímavá renderovací technika nazvaná „portal rendering“, neboli protálové renderování. To funguje... stejně jako ve hře Portal. Kdykoliv v ní vytvoříte Portal, můžete z něj pozorovat svět z jiné perspektivy. Kokpit vesmírných lodí ve Warframe je tak jedním velkým portálem na jinou separátní mapu. „Vlastně jen propojíte hráčovo ovládání s tím, kde se portál nachází,“ říká Sinclair. Empyrean nabídne 32 čtverečních kilometrů velkou mapu, v níž souboje budou probíhat, ale vedle ní se budete nacházet v relativně malém levelu, kterým je vaše loď.

Řešení je údajně tak chytré, že jím byli překvapení i někteří programátoři. A tak mnohdy hledali chyby, které ani neexistovaly. Hráči namísto toho spolknou vnadičku i s navijákem. Pokud se rozhodnou loď opustit, dostanou se do skutečného prostředí, z nějž uvidí loď, která ale nebude „tou lodí“, v níž se kamarádi nachází. Složité, ale přesto funkční. A jednoduše geniální.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama