Animal Crossing: New Leaf Recenze Animal Crossing: New Leaf

Animal Crossing: New Leaf

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

18. 7. 2013 22:56 2

Animal Crossing klame tělem i vzezřením – první pohled na New Leaf odhalí nenápadnou, barevnou a naší prozápadní kultuře snad i trochu vzdálenou hříčku. Detailní vhled ale dává najevo to, co už veteráni série ví dlouho – tohle není hříčka, ale HRA natolik komplexní a rozsáhlá, že se nejeden milovník fauny bude divit jejímu kapesnímu formátu. Handheld 3DS se zkrátka vytáhnul, a nám nezbývá, než pět ódy. Novinek je habaděj a stále je co dělat, jen směle čtěte dále!

Jirka, Matěj nebo Tonička přijíždí do Prahy, Aše či Chotyně – jména si doplňte sami, idea zůstává. Krátce po svém příjezdu do křiklavě barevného světa se chtě nechtě ujímají role starosty zvěřinou prorostlého městečka a tím začíná kolotoč štěbetání, plnění nesčetných úkolů a především honby za herním platidlem ruku v ruce s objevováním nekonečných příležitostí virtuálního vyžití.

Mír a lásku celému světu!

A nelžeme, holý výčet herních možností by zabral značnou část recenze, spokojme se tedy s popsáním hry jako komplexního simulátoru života v malé vesničce obývané roztodivnými piskoři. Do Animal Crossing budete utíkat od svého jinak třeba i všedního života jen proto, abyste dělali prakticky to samé – žili, socializovali se, zařizovali si bydlení, pracovali, anebo si třeba jenom hráli na schovávanou…

Jakkoli se tato myšlenka může zdát ujetá, funguje to a vy se budete s láskou navracet tam, kde jste nakonec skončili. Do milého 3D světa napěchovaného vším příjemným a barevným. Lehká škodolibost se ve hře sice může tu a tam mihnout, čas od času se třeba i zlomyslně zasmějete a můžete zkusit být i tak trochu zlí, faktem však je, že mír a láska zde vítězí na plné čáře. Virtuální ráj to na pohled!

A ač je pravda, že část hry zůstala nepříliš pozměněna od předešlých titulů série, nikomu to zřejmě příliš vadit nebude a vy tak můžete s radostí vyhrabávat fosílie, odevzdávat je do muzea, chytat drobnou floru, sbírat plody, rybařit a vše to pak pěkně zvesela přetvářet ve zvonky – herní měnu. Ve hře zůstávají i stejně tak bohaté možnosti přizpůsobení si prakticky všeho, čeho se vám zamane - počínaje vlajkou vašeho města a jeho hymnou, přes oblečení, až po vztahy se vším, co má ve světě Animal Crossing nohy.

Staří známí sociální

A že takových bude! Potkáte pochopitelně mnoho nových a jindy němých tváří, těšit se však můžete i na staré známé – například stavitele a roztomilého lichváře Nooka nebo moudrého sováka Blatherse. Mezi ty nové patří například Isabelle – hráčova asistentka s povolením kecat do všeho, jež nám v první fázi hry pomůže získat povolení stavby a de facto tak rozvíjet své město za hranice původní podoby. Fantazii se zde ani zdaleka meze nekladou. Socializovat se a budovat, to je takřka socialistickým mottem hry, a ve své podstatě je vlastně docela jedno, čeho ve finále docílíte. Ti mrňousové budou mít stále nezměrnou a mnohdy až infantilní radost bez ohledu na jakékoliv následky.

Rovněž úplně neobvyklá není pro sérii přítomnost síťové hry – připojovat se můžete kamkoli na dálku, nebo jen na druhou stranu lavičky – obojí však za předpokladu, že vlastně máte kam. Drobná to vada na kráse viděná především z regionálního hlediska. V Japonsku jistě o kamarády nouze není, u nás však aby člověk bracha s tímto handheldem pohledal. Jistě, hrát jde i s cizími, ale je to právě ten kamarádův svět, který je nejzábavnější navštěvovat.

Novinkou je zde v pozdější fázi hry zpřístupněné snění – možnost ulehat ke spánku a během toho i blouznit. Ve snové realitě lze navštěvovat kamarády a dělat v jejich městech řádnou neplechu, nejde však o nic, co by mělo praktický dopad na pozdější hraní – následky padají s probuzením. Jako osvěžující prvek však hodnotíme jednoznačně pozitivně.

"Do Animal Crossing budete utíkat od svého jinak třeba i všedního života jen proto, abyste ve hře dělali prakticky to samé"

Nadšené tempo textu je však závěrem třeba trochu krotit – novinek je ve hře spousta, stále je co dělat, ale i přes ohromnou variabilitu lze dojít hlavou ke zdi. I v novém Animal Crossing můžete nabýt přesvědčení, že náhle už není co objevovat, není kam jít a není čím ukojit chuť hrát. Ale to je logické – Animal Crossing sice nelze vyhrát a svým způsobem zřejmě ani dohrát, někde však ten konec být musí a intenzivním hraním na něj lze narazit, byť třeba až po pár týdnech.

Důležitá je však právě ona chuť hrát si a vracet se stále dokola. A to je to, v čem New Leaf exceluje, gratulujeme.

Animal Crossing: New Leaf
Nintendo 3DS 3DS

Velmi specifická hra určená pro konkrétní publikum, pokud však máte ponětí o co se jedná a je vám to po chuti, berte všema deseti – zábavy je tu na desítky hodin, byť se ve výsledku nejedná o nic světoborného.