Plants vs Zombies 2: It's About Time! Recenze Plants vs. Zombies 2: It's About Time

Plants vs. Zombies 2: It's About Time

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

8. 9. 2013 22:00

Podtitul nelže. První díl boje rostlin proti zombíkům už je tu s námi pár let a za tu dobu jste jistě stihli obhospodařit hned několik zenových zahrad a příběhovou část dohrát na nesčetně způsobů. Chce to zkrátka něco nového... Ale ne zase příliš nového, abyste se v tom okamžitě vyznali! Pro ty z vás, kdo netuší, o čem je vlastně řeč, máme malé shrnutí. Plants vs. Zombies je hrou žánru tower defense, veškerá akce se odehrává na záhoncích o výměře 5 krát 9 polí a na všechna můžete postavit nějakou obrannou, útočnou nebo podpůrnou květinu. Je však třeba počítat s tím, že zombíků, kteří je přicházejí v pravidelných vlnách spořádat, je hodně a slunečních bodíků, za něž vše sázíte, zpočátku málo.

Na tomto konceptu se ve dvojce zdánlivě nic nezměnilo. Přibylo více druhů speciálních misí, kdy vám buď na pásu rotují rostliny a vy je okamžitě sázíte proti extra tuhým zombíkům, nebo si musíte vystačit s předpřipravenou zahrádkou. Sem tam se rovněž objeví speciální druh nepřátel, na něž platí určitá taktika, ale vždy jde hlavně o co nejpestřejší záhon, který dovede zastavit nemrtvé odpůrce biopotravin. Jednoduchý princip, pochopíte ho během pár minut, zkrátka prototyp casual hry jako víno. Co na tom tedy chcete zlepšovat?

PopCap ví jak na věc - připravil totiž pokračování, které vám dává k dispozici zadarmo. Ano, tuto hru si může stáhnout každý, kdo má příslušné iZařízení. Proč na ni tedy psát recenzi, když ten, kdo ji chce, už ji jistě dávno má? Třeba proto, že chcete vyzdvihnout nějakou její vlastnost, ukázat ji potenciálním hráčům a zároveň si odplivnout nad všemi ostatními, kteří to samé dělají špatně. Řeč je o mikrotransakcích. Celé Plants vs. Zombies 2 jsou na nich postavené, ale pokud chcete, nemusíte během hraní utratit ani cent. Stejnou větu už jste ale slyšeli u různých Free 2 Play her mnohokrát, co je tady jinak?

ZADARMO ANI KUŘE NEHRABE

Klíč je schován v nárocích, které před vás hra klade. Představte si první díl. Sázíte kytičky, sbíráte sluneční paprsky, střílíte hráškem na zombíky. Máte? Teď malinko posuňte laťku obtížnosti u všech levelů směrem nahoru. Ale pozor, nikdy ji nedávejte tak vysoko, aby nebylo úroveň možné dohrát za použití volně dostupných předmětů. Také nezapomeňte dát hráči pomalu se nabíjející speciální síly, kterými si může pomoci ze šlamastyky a na tlačítko „přidat“ nalepte cenovku. Najednou tu máte zdánlivě dokonalý stroj, který bude vyhovovat všem bez rozdílu. Hardcore hráči, kteří se spoléhají na své schopnosti, si vystačí s rychlým úsudkem a šoupáním mnoha květin po hrací ploše a ještě budou mít dobrý pocit z toho, že neutratili ani korunu. Casual zahrádkáři, mezi něž patří i vaše mamky a babičky, si rádi připlatí za možnost přeskočit otravnou pasáž a ještě k tomu otevřít něco bonusového navrch. To platí pro všech třicet základních úrovní, rozesetých do tří odlišných světů (každý s trochu jinými rostlinami a zombíky), které lze dokončit za několik hodin, což je na tabletovou hru velmi slušný výsledek. Jak co se týče herní doby, tak schopnosti udržet vás u displeje po dlouhý čas.

Celé Plants vs. Zombies 2 jsou postavené na mikrotransakcích, pokud ale chcete, nemusíte během hraní utratit ani cent.

Navíc vás jistě bude bavit i již zmíněné odemykání nových rostlin. Zbrusu nových kousků, které nejsou pouhými variacemi těch z jedničky, je zde opravdu hodně. Velmi často se s nimi seznámíte ve speciálních úrovních, které je třeba vyhrát buď pouze za použití nové kytky, nebo s její významnou pomocí. Za všechny můžeme jmenovat například zimní verzi melounu nebo ručně (poklepáním) ovládané kokosové dělo, jehož projektily dovedou zasáhnout až tři zombíky najednou. Většinu z nich minimálně vyzkoušíte a alespoň dvě, možná tři se stanou pravidelnou výbavou ve vašem arzenálu. Kromě toho samozřejmě nechybí ani staří známí, jež snad ani není třeba představovat. Potěší však jejich vybroušené animace a hlavně speciální útoky, které aktivujete aplikací bonusového semínka. Základní slunečnice vám díky němu dá najednou hned několik slunečních paprsků, sálatostříl vypálí na všechny zombíky na obrazovce a kokoskanón? Ten tam šoupne takovou maličkou atomovku. Za tohle určitě palec nahoru, neboť jistě nebylo jednoduché

ÚRODNÁ PŮDA

Zlom ovšem nastává ve chvíli, kdy dojedete jeden úrovňový set a chystáte se pokročit do dalšího. K tomu je totiž potřeba určitý počet hvězdiček, které je možné opět získat dvěma způsoby. Buď si za ně natvrdo zaplatíte, odemknete si dveře dál a pokračujete v krasojízdě. Anebo jste opravdoví hráči, promažete si klouby na rukou a pustíte se do výzev, které jsou vždy tři a zpřístupní se ve chvíli, kdy dojdete na konec celého setu. Hraní má ještě jednu výhodu – sem tam ze zombíků padají mince a diamanty a ve výjimečných případech i klíče. Když jich nasbíráte dostatečný počet, můžete jimi otevřít speciální bonusové úrovně, kde na vás čekají nové rostliny, které si jinak dají koupit jen a pouze za reálné peníze.

BEZ PENĚŽ DO ZAHRADY NELEZ

A zde tkví sice jediný, ale o to palčivější problém celé hry. Cena absolutně všech in-game nákupů je jednoduše příliš vysoká. Příklad – brána, kterou byste běžně otevřeli pěti klíči (což se rovná tak pěti hodinám hraní v nekonečném módu, který se po dohrání celého „světa“ otevře) stojí 1,79 euro, tedy zhruba stejně, jako běžná iOS hra. Za tuto cenu ale nedostanete například dvacet klíčů, s nimiž byste si mohli libovolně nakládat, získáte pouze propustku za jednu konkrétní bránu. Ty jsou na jedné mapě klidně čtyři, každá tedy za téměř dvě eura. Pokud se vám nechce sbírat hvězdy, ale rádi byste do dalšího světa rovnou, budete platit. Jak už bylo ale řečeno, pokud pro vás Plants vs. Zombies 2 představují výzvu, nemusíte si kupovat po celou dobu vůbec nic a stejně si na konci můžete odškrtnout „splněno na sto procent.“

Nám zcela postačí, že jde o výbornou hru, která dotykovým zařízením sedne jako ulitá. Je otázka, zda se někdy dočkáme předělávky na PC – několik prvků by vyžadovalo poměrně razantní úpravy, aby je bylo možné ovládat i myší. Pokud už ale máte přístup k iPadu 2 a novějšímu, byla by velká škoda tento titul minout. Kombinace tower defense, ulítlé grafické prezentace a velmi chytře navržených úrovní, funguje stejně dobře jako před lety.

Plants vs Zombies 2: It's About Time!
iOS iOS

Stále skvěle hratelný tower defense se spoustou novinek a zlepšováků, navíc zcela zdarma. Co chtít víc?