Tom Clancy’s Splinter Cell 3D Článek 3DS mix: pejskové, kočičky a vojáci

3DS mix: pejskové, kočičky a vojáci

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

27. 3. 2011 22:00 3
Reklama

Spolu s uvedením nového handheldu 3DS na náš trh se v obchodech objevila rovná osmička her. Ty jsme pochopitelně podrobili, stejně jako samotný přístroj, zátěžovému testu. Které v něm obstály a které se snaží jenom svézt na aktuální módní 3D vlně? Pojďme se na to společně podívat.

Super Street Fighter IV 3D Edition

Žádná osekaná konverze, ale regulérní předělávka vylepšené verze čtvrtého dílu legendární bojovky. Ovládání je řešeno přesně tak, jak asi čekáte. Před d-pad, či analogovou páčku pohybujete s vámi zvoleným bijcem (celkem si můžete vybrat až z 35 sekáčů), čtyři hlavní tlačítka plus dvě zadní používáte k úderům a speciální komba vyvoláváte jednoduchým klepnutím na dotykový displej. Základní arkádový režim příliš zábavy nenabízí, ale naštěstí zde je i možnost zabojovat si proti živému soupeři jak skrz místní síť, skrze „download play“ i s člověkem, který samotnou hru nevlastní (výběr postavy je však limitován jen na Rya), tak dokonce přes internet. Bohužel ale musíme zatím počkat, zda nám Nintendo tuto službu aktivuje i v České republice. Nyní totiž po klepnutí na položku „Internet match“ pouze naskočí smutná obrazovka „Service is not available in your region“. Dokud nebude online multiplayer dostupný, tak se nový Street Fighter vyplatí kupovat jen v případě, že máte dostatek kamarádů, s nimiž můžete hrát přes místní síť.

Hrej index: 7/10
Využití 3D efektu: 7/10

Tom Clancy’s Splinter Cell 3D

Je tak nějak těžké uvěřit, že se lidem z Ubisoftu povedlo nacpat plnohodnotný třetí díl série Splinter Cell na malou cartridge, a to včetně dabingu a grafiky, před níž je třeba mít respekt. Bohužel, tato hra je naprosto nevhodná pro ovládací schéma, kterým disponuje 3DS. Pohyb totiž řídíte skrze kombinaci analogové páčky a směrového kříže, zatímco rozhlížení v prostoru ovládáte čtyřmi tlačítky na pravé straně handheldu. Veškeré akce Sama Fishera, jako chycení nepřítele pod krkem, vytáhnutí pistole, ale i obyčejné otevření dveří pak musíte řešit skrz dotykový displej, což je děsná otrava. Navíc v situacích, kdy je třeba reagovat rychle a například podříznout jednu hlídku, pak se rychle dostat k další a tu zpacifikovat ještě předtím, než vyjde ze stínu a bude viditelná pro třetího strážce, co stojí pod kamerovým systémem, je prakticky nepoužitelné. Ano, tvůrci si byli vědomi těchto omezení a tak v některých lokacích ubrali pár nepřátel a stín je tam, kde dříve nebyl, ale to stále nestačí. Při vykukování zpoza rohu by mohl teoreticky pomoci 3D efekt, ale ten je takřka neviditelný a všimne si ho skutečně jen velmi pozorný člověk. Pokud si na složité ovládání zvyknete, tak před sebou máte naprosto plnohodnotnou stealth akci, jež vám vydrží na mnoho hodin. Hádáme ale, že takových jedinců mezi vámi bude jen pár.

Hrej index: 6/10
Využití 3D efektu: 3/10

Tom Clancy’s Ghost Recon: Shadow Wars

Žánr tahových strategií se na kapesní konzole naprosto perfektně hodí. Není při nich potřeba rychle reagovat, ale spíše si promýšlet jednotlivé tahy a zaútočit až ve chvíli, kdy vaše taktika nemá jedinou chybičku. Je to pochopitelně podmíněné omezenějším ovládáním. Tahovka Shadow Wars, vycházející z brandu Ghost Recon, ukazuje všem těmto hrám, jakou cestou by se měly vydat. Konečně je totiž možné si dovolit zkombinovat skvělou grafiku a obsáhlou kampaň, při níž se nebudete ani na chvíli nudit. Dokonce se odvážíme tvrdit, že tato hra by rozhodně nezůstala přehlédnuta, ani kdyby vyšla kupříkladu na velké konzole, či PC. Pokud jste s handheldy nikdy neměli obšírnější zkušenost a chcete si z počátečního line-upu 3DS vybrat ten titul, u kterého nebudete muset složitě luštit ovládání a lamentovat nad tím, jak vás CPU pokaždé „vykostí“, je pro vás Shadow Wars naprosto ideální hrou. To jediné, co by vás na ní mohlo zklamat, je relativní nevyužití 3D efektu. Vše je sice pěkně plastické, ale při pohledu z ptačí perspektivy s možností pouze jemného natáčení obrazu, se zkrátka moc trojrozměrných kejklí, které by zároveň nebránily v přehlednosti, vymyslet nedá.

Hrej index: 8/10
Využití 3D efektu: 5/10

Nintendogs + Cats

Velice příjemná, doslova až relaxační záležitost, kterou můžete pustit na deset minut, ale také se u ní zaseknout klidně na tři hodiny. Princip hry je jednoduchý – staráte se o vašeho virtuálního mazlička, chodíte s ním na virtuální procházky a dáváte mu virtuální keksíky. Díky 3D efektu dokonale vnímáte, když se vám packami připlácne na displej a začne ho olizovat, nebo když se svalí unavený před krb a na chvilku odpočívá. Hloubka obrazu je snadno škálovatelná a v čistě subjektivním dojmu se mi osvědčilo 3D efekt trochu stáhnout, neboť na maximální míru bylo „šilhání“ trochu nepříjemné. Každopádně to, co fungovalo bezchybně DS, funguje stejně skvěle i na 3DS. Díky online funkcím nového handheldu se výhledově počítá s využitím pedometru, za nějž byste dostávali bonusové penízky a automaticky i fotky mazlíků vašich kamarádů, či náhodných kolemjdoucích. Spoustu zábavy si ale s Nintedogs + Cats užijete i o samotě. Zkrátka ideální startovní hra k novému handheldu pro všechny věkové skupiny.

Hrej index: 9/10
Využití 3D efektu: 8/10

Super Monkey Ball 3D

Předělávka klasiky z konzole GameCube působí dojmem tak trochu narychlo splácnutého produktu, který má co nejvíce vytěžit z faktu, že her pro 3DS zatím moc není. V základní nabídce se totiž nachází jenom singleplayer a versus mód po lokální síti. Žádné internetové zápolení zde nenajdeme. Pokud jste hráli původní verzi, tak budete asi celkem zklamáni, že kapesní předělávka toho mnoho nového nenabízí. Tou největší změnou je pochopitelně 3D zobrazení, ale s ním máme jeden zásadní problém. Super Monkey Ball 3D totiž lze ovládat jak klasicky na analogové páčce, tak nakláněním gyroskopického senzoru. Pokud plánujete hrát ve třech rozměrech, na naklánění rovnou zapomeňte. Vaše oči zkrátka nebudou stíhat tak rychle přeostřovat na dění na obrazovce a vás z toho bude tak leda pořádně bolet hlava. Ovšem ani na analogové páčce to není o mnoho slavnější. Už ze samotné podstaty celé hry budete prakticky neustále 3DS nějakým způsobem naklánět a různě s ním mírně pohybovat. Není to sice tak hrozné, jako když je pohybem konzole podmiňován pohyb opice v kouli, sbírající banány, ale přesto vám tuto hru ve verzi pro 3DS spíše nedoporučujeme.

Hrej index: 5/10
Využití 3D efektu: 6/10

Rayman 3D

Rayman, oblíbená to postavička všech milovníků skákaček na konci devadesátých let minulého století, konečně dostává o dost větší prostor, než jen jako přicmrndávač šílených králíků. A pokud si pamatujete na trojrozměrný druhý díl, máte naprosto jasno, o co že v této hře půjde. Jedná se totiž o vcelku hardcore pojatou plošinovku, která vás dovede vrátit do dob prvního a druhého PlayStationu. Žádná chyba se neodpouští, stačí malý kontakt s nepřítelem a končíte, přesné skoky na milimetrové větve jsou samozřejmostí, ještě že alespoň těch životů máte nekonečno a checkpoint je vždy nablízku. Ocenit musíme především dvě věcí. Jednak je to hudební doprovod, který je lahoda poslouchat i samotný, a pak také využití 3D zobrazení. To je, ve stylu trojrozměrných animovaných filmů, uzpůsobeno zejména k tomu, aby vás ohromovalo ve chvílích, kdy například sjíždíte korytem řeky, či šplháte po liánách za vodopádem. Protože prostě šplháte „za“ vodopádem. Rayman 3D sice není hra úplně pro každého, ale jestliže víte, do čeho jdete, užijete si s ní mnoho zábavy.

Hrej index: 7/10
Využití 3D efektu: 8/10

Asphalt 3D

Suverénně nejhorší hra, kterou jsme si měli možnost zatím na 3DS vyzkoušet. Nabízí toho přibližně stejně, co průměrné tituly na „hloupých“ mobilních telefonech, vypadá ošklivě, 3D nevyužívá, kromě hezky animovaného základního menu, naprosto nijak (důkazem budiž to, že i při maximálním 3D efektu se na ní lze v pohodě dívat i z boku) a velmi často u ní povážlivě klesá počet snímků za sekundu. Autoři z firmy Gameloft jsou zkušení rutinéři, ovšem zde už rutina dosahuje nepříjemného a hlavně nezábavného dna. Dokonce ani online multiplayer není podporován a zahrajete si pouze s dalšími lidmi, kteří do této hry neuváženě investovali přes lokální síť. Jestliže si mermomocí chcete zahrát na svém 3DS nějaké závody, tak raději vyčkejte na nějaký osvědčený titul v podobě dalšího dílu Need for Speed, nebo chystaného Drivera. Asphalt 3D za to rozhodně nestojí.

Hrej index: 3/10
Využití 3D efektu: 3/10

Pilotwings Resort

Skvělá oddychovka, ve které se proletíte nad tropickým ostrovem v letadle, s jetpackem na zádech a na rogalu. Grafika je parádní, s pár vylepšeními by nedělala ostudu ani takovému Nintendu Wii, 3D efekty plně dostačující a hudba dokonce excelentní. Nečekejte žádné násilí, to jediné, co přijde k újmě, jsou tak maximálně obří balóny, kterými budete na své cestě prolétávat. Je jenom jedna věc, kterou bychom mohli novým Pilotwings (série má své kořeny už na Super Nintendu, tehdy ovšem ve zcela jiné podobě) opravdu vytknout. A tou je až příliš krátký mód pro jednoho hráče. Pokud se celý třetí Splinter Cell vejde na maličkou cartridge, tak nám neříkejte, že by se na ní nemohlo vejít také klidně několikanásobně více levelů, než je současných čtyřicet. Navíc první polovinou projedete skutečně jako nůž máslem a „Mission mode“ je to jediné, co hra nabízí. Žádný online multiplayer, žádné zápolení na místní síti, zkrátka nic dalšího tu nenajdete. Jestli ale zrovna máte rozhazovačnou náladu a nechce se vám čekat, až bude cena Pilotwings Resort poloviční, zklamáni určitě nebudete.

Hrej index: 7/10
Využití 3D efektu: 7/10

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama