Prvnímu GTA během vývoje autoři vůbec nevěřili. Nemělo žádnou vizi
Série Grand Theft Auto v současnosti patří mezi nejoblíbenější, nejznámější a především nejhodnotnější jména zábavního průmyslu. V době kdy se rodila to ale rozhodně tak růžové nebylo. Producent druhého dílu COlin Macdonald v rozhovoru pro BBC zavzpomínal na doby, kdy původní autoři prvního dílu hře vůbec nevěřili.
- Producent GTA 2 vzpomíná na vývoj prvního GTA
- Hře autoři vůbec nevěřili a vývoj byl velmi komplikovaný
- Úplně původní koncept spočíval v dinosaurech bourajících domy
V roce 1997 studio DMA Design (dnes známé jako Rockstar North) pracovalo dohromady na sedmi projektech, a jedním z nich byla nenápadná akce Grand Theft Auto. Dle Macdonalda ve firmě proběhlo malé statistické šetření, kterému titulu vývojáři věří úspěch, a který podle nich nemá smysl. Právě GTA prý z dotazníku vzešlo jako hra s vůbec nejnižší šancí na úspěch.
V průběhu vývoje šlo totiž prý o dost problematickou záležitost. Projekt údajně vůbec neměl jasnou tvůrčí vizi a především vůbec nefungoval. Hra měla každých pár minut padat a vývojáři ji neměli moc v lásce. Macdonald také dodává, že šlo původně o experiment, ve kterém hráč v roli dinosaura ničil město. Až později studio do vývoje přimíchalo automobily (a odstranilo dinosaury).
Už první díl si získal řadu fanoušků, popularitu ale série začala získávat především s dvojkou o dva roky později. GTA 3 z roku 2001 pak už znamenalo velkou revoluci nejen pro žánr městských akcí a ze značky se stal globální i komerční fenomén. Právě o konci devadesátých let a vývoji prvních GTA podrobněji vypráví sedmidílná podcastová série Bugzy Malone's Grandest Game od BBC 5.