MLB The Show 22 Recenze Recenze MLB The Show 22 - malý krůček pro baseball

Recenze MLB The Show 22 - malý krůček pro baseball

12. 4. 2022 16:00

1. WELCOME TO THE SHOW 2. MALÝ KRŮČEK 3. JEN DO TOHO

První vlaštovkou virtuálních sportů je jako každý rok baseballové MLB The Show. Skutečná liga MLB prošla výraznými změnami, co její herní protějšek z dílen Sony San Diego Studio?

Zlí jazykové, respektive nehráči virtuálních sportů, vám budou u každé sportovní hry tvrdit, že jde jen o recyklaci prvního ročníku. Je celkem jedno, jak moc velké změny to či ono pokračování přináší. Pro leckoho jde pořád “jen o aktualizaci soupisek”. Čas od času ale i přes snahu musíte podobným kritikům dát alespoň částečně za pravdu. Asi tak nějak tušíte, že těmito slovy neotevírám recenzi MLB The Show 22 nadarmo.

• Doporučená cena: 1849 korun
  • Česká lokalizace: Ne, neznalec sportu bude navíc zpočátku trochu tápat
  • Obtížnost: Devět možností, včetně dynamické, která má navíc mezikroky, škála je tedy opravdu obrovská, obtížnost lze navíc nastavit jinou pro pálku a nadhoz
  • Pochopím hru jako neznalec baseballu? MLB The Show obsahuje poměrně podrobný systém tutorialu, nováčci ale stejně budou na začátku trochu tápat, neobvyklých principů a pravidel má přece jen baseball dost. Za pár hodin se ale dostanete do sedla
  • Agresivita monetizace: MLB The Show je obecně velmi přívětivá hra, k špičkovým hráčům se v Diamond Dynasty dostanete řádově jednodušeji a rychleji, než v konkurenčních režimech jako je FUT

Přelom března a dubna pro mě už pět let znamená baseballové opojení. Zatímco v zámoří startuje základní část sezóny, tentokrát s menším zpožděním způsobeným většími změnami v pravidlech (například se rozšiřuje počet týmů v play off a v National League se natrvalo usazuje pozice Suplujícího pálkaře), Sony San Diego přináší další ročník virtuálního baseballu MLB The Show. Po větší evoluci způsobené přechodem na novou generaci konzolí se toho tentokrát moc nemění, ale nepředbíhejme.

UŽ JSME (SKORO) VŠUDE

Loňský ročník byl v mnoha ohledech přelomový z hlediska platforem. Dlouholetá exkluzivita konzolí PlayStation (ostatně hra v Sony přímo vzniká) skončila. Na popud samotné ligy se baseball podíval i na Xbox, a to s širokou podporou crossplaye a přenášení uložených her. V tomto trendu série pokračovala. Letos nám tak přímo od PlayStationu přišel i klíč na Xbox (věc dříve nemyslitelná) a série se navíc podívala i na Switch. V plnohodnotné verzi, se všemi možnostmi, kompletním crossplayem a taktéž přenosem uloženého obsahu!

Takhle to možná nezní nijak překvapivě, vzhledem k propastným hardwarovým rozdílům mezi platformami jde ale o mírně neuvěřitelnou věc. Obrovsky vstřícný přístup autorů a vybudovaná infrastruktura navíc umožňuje přenos uložených her nezávisle na vlastnictví předplatného PS Plus. Po loňském “okopávacím” roku, kdy třeba spojování účtů na jednotlivých platformách fungovalo dost nespolehlivě, je prostě hráčský komfort v případě vlastnictví více platforem naprosto úchvatný a konkurence má co dohánět.

Jen škoda, že jsem zatím neměl možnost hru vyzkoušet na Switchi. Posloužit mohou maximálně videa přímo z hraní, které ukazují, že je hra ošklivá a framerate hodně divoký, do hodnocení se to ale samozřejmě promítnout nemůže.